vrijdag 19 augustus 2011

Code in Blogger laten zien II

In mijn zoektocht naar het probleem om code in een webpagina te laten zien, zonder dat dit wordt uitgevoerd, heb ik een vraag gesteld op helpforum van Blogger. Ene Kobus gaf mij de volgende site: Please Make A Note, met daarop een artikel Posting Source Code in Blogger. Hierin staat uitstekend beschreven wat je moet doen om onderstaand schermpje met code in je pagina te krijgen. Het voldoet uitstekend aan mijn verwachtingen.
<a href="http://www.plukresten.nl" target="_blank">Plukresten</a>
<a href="http://www.plukresten.nl" target="_blank" title="Ga naar mijn fotosite Plukresten" alt="Ga naar mijn fotosite Plukresten">Plukresten</a>
De code kun je vervolgens kopiƫren en elders plakken. En nog enige kleurcodering ook zelfs. In Internet Explorer krijg je alleen de code te zien, maar dan moet je elk < in de code-string vervangen door het html-equivalent van het "kleiner-dan"-teken. Op Quackit.com kun je er achter komen welke dit is.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen