vrijdag 19 augustus 2011

Code in Blogger laten zien I

Om in een webpagina code te plaatsen, zodat anderen er iets aan hebben, heb ik allerlei adviezen opgevolgd en tips nagetrokken: de code plaatsen in textarea, tussen xmp, de html-characters omzetten naar zuivere ascii-tekens... Niets heeft geholpen. In eerste instantie ziet het er goed uit, maar ga je het bericht weer bijwerken, dan maakt Blogger er een troep van. Uiteindelijk denk ik dat een simpele screendump van de code het beste werkt. Hoewel ik het geen charmante vertoning vind!



Hopelijk vind ik in een later stadium een betere oplossing.

Nagekomen:
Wanneer ik in de HTML-modus de kale code tussen pre-tags zet, de characters heb omgezet naar zuivere ASCII-code en het bericht waarin dit staat niet meer ga editten, dan laat Blogger de code ongemoeid!!!
Trouwens, dat omzetten van een stuk html naar ASCII-html, kan op een makkelijk manier, door gebruik te maken van een online converter: HTML codes omzetten naar geschikte codes.

Het resultaat: 
<a href="http://www.plukresten.nl" target="_blank">Plukresten</a>

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen